Spirulina: kas tai yra, kam ji naudojama ir kaip vartoti

Spirulina yra dumblis, kuris gali būti naudojamas kaip maisto papildas, nurodomas kaip puikus mineralų, vitaminų, baltymų ir aminorūgščių šaltinis, svarbus vegetariškoje mityboje ir atliekant fizinius pratimus, taip pat gali būti naudojamas svoriui mažinti.

Yra labaratorijų gaminančių papildus, parduodamus tablečių, geriamosios suspensijos arba kapsulių pavidalu.

Spirulina Kaina

Spirulinos kaina svyruoja, priklausomai nuo laboratorijos ir tablečių kiekio. Rekomenduojama naudoti tik aukščiausios kokybės papildus.

Kam naudojama Spirulina?

Spirulina padeda išvengti įvairių ligų, tokių kaip hipertenzija, dislipidemija, alerginis rinitas, anemija, diabetas ir metabolinis sindromas, ir jas gydyti, nes tai dumblis, kuriame gausu vitaminų ir mineralų, chlorofilo, aukštos kokybės baltymų, nepakeičiamųjų riebalų rūgščių ir antioksidantų.

Be to, jame yra junginių, kurie yra imunostimuliatoriai, pavyzdžiui, inulinas ir fikocianinas, pasižymintys priešuždegiminėmis, antioksidacinėmis ir priešvėžinėmis savybėmis. Šis dumblis taip pat gali būti svarbus gydant neurologinius sutrikimus ir artritą.

Taigi, spirulina gali būti naudojama:

  • Sumažina kraujospūdį, nes padeda atpalaiduoti kraujagysles ir skatina azoto oksido gamybą:
  • Mažina cholesterolio ir trigliceridų kiekį, nes slopina lipidų absorbciją ir padeda didinti gerojo cholesterolio, DTL, kiekį;
  • Gerina alerginio rinito simptomus, mažina nosies sekreciją, užgulimą, čiaudulį ir niežulį, nes stiprina imuninę sistemą;
  • Užkirsti kelią diabetui ir jį kontroliuoti, nes jis padeda padidinti jautrumą insulinui ir greitai sumažinti gliukozės kiekį;
  • Palankus svorio mažinimui, nes mažina uždegimą riebalinio audinio lygyje ir todėl didina riebalų netekimą žmonėms, sergantiems metaboliniu sindromu;
  • Padidina dėmesį, pagerina nuotaiką ir savijautą, padeda išvengti depresijos, nes jame gausu magnio – mineralo, padedančio gaminti už gerą savijautą atsakingus hormonus;
  • Gerina atmintį ir turi neuroprotekcinį poveikį, nes jame gausu fikocianinų ir antioksidantų, todėl jis naudingas Alzheimerio liga sergantiems žmonėms ir mažina su amžiumi atsirandančius pažinimo funkcijų sutrikimus.
  • Mažina uždegimą, nes jo sudėtyje yra omega-3 riebalų rūgščių, kurios organizme veikia kaip antioksidantai ir priešuždegimiškai.
  • Gerina ir stiprina imuninę sistemą, nes suaktyvina imuninės sistemos ląsteles;
  • Padeda gydyti artritą, nes manoma, kad gali apsaugoti sąnarius;
  • Užkerta kelią priešlaikiniam senėjimui, nes jame gausu antioksidantų, pavyzdžiui, vitaminų A ir C, kurie padeda sumažinti laisvųjų radikalų daromą žalą ląstelėms;
  • Apsaugo nuo vėžio, nes jame gausu antioksidantų ir mikroelementų, tokių kaip cinkas ir selenas, kurie apsaugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų daromos žalos.
  • Palankus hipertrofijai ir raumenų atsigavimui, nes jame gausu baltymų, omega-3 ir mineralų, tokių kaip geležis ir magnis, be to, gerina pasipriešinimo pratimų rezultatus;
  • Valo organizmą, nes pasižymi hepatoprotekciniu poveikiu, apsaugo kepenų ląsteles nuo pažeidimų ir apsaugo jas nuo toksinų dėl antioksidacinio poveikio. Be to, spirulina gali sumažinti kepenyse susikaupusių riebalų kiekį. Jis taip pat gali turėti antivirusinį poveikį prieš herpes simplex virusą ir hepatito C virusą;
  • Gerina anemijos simptomus, nes turi geležies.

Kaip naudoti Spirulina

Spiruliną galima įsigyti miltelių ir kapsulių pavidalu, ją galima nuryti užgeriant trupučiu vandens arba pridėti į maistą, pavyzdžiui, sultis ir vitaminus. Apskritai rekomenduojama vartoti nuo 1 iki 8 g per dieną, priklausomai nuo norimo tikslo:

  • Padeda kontroliuoti cholesterolio kiekį: nuo 1 iki 8 g per dieną;
  • Raumenų darbingumui gerinti: nuo 2 iki 7,5 g per dieną;
  • Glikemijos kontrolei: 2 g per dieną;
  • Padeda kontroliuoti spaudimą: 3,5-4,5 g per dieną;
  • Pagalba gydant riebalus kepenyse: 4,5 g per dieną.
  • Spiruliną reikia vartoti pagal gydytojo ar dietologo nurodymus, ją galima vartoti vienkartine doze arba dalimis po 2 ar 3 dozes per dieną.

Galimas šalutinis poveikis ir kontraindikacijos

Spirulinos vartojimas gali sukelti pykinimą, vėmimą ir (arba) viduriavimą, o retais atvejais – alergines reakcijas. Svarbu neviršyti rekomenduojamų šio papildo dozių, kad būtų išvengta šalutinio poveikio.

Spirulinos turėtų vengti žmonės, sergantys fenilketonurija, nes joje yra daug fenilalanino, arba žmonės, turintys problemų, susijusių su šia aminorūgštimi. Be to, jo negalima vartoti nėštumo, žindymo laikotarpiu ir vaikams, nes nepasiekiamas jo poveikis.

Kadangi spirulina yra supermaistas, naudingas visam organizmui, ji vartojama įvairiais gyvenimo etapais, ligų profilaktikai ir gydymui, ypač nutukimo, lokalizuotų riebalų, senėjimo prevencijos ir fizinio aktyvumo mėgėjų raumenų atstatymo atvejais.

Emilia
Labas! Mano vardas Emilia ir man patinka padėti žmonėms atrodyti ir jaustis geriau. Aš eu pagrindinė puslapio Sveikatosvadovas.lt rašytoja ir laikau šį puslapį pastoviai atnaujintą kuriame jūs galite rasti visus reikiamus atsakymus susijusius su jūsu sveikata.

LEAVE A REPLY

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia