Maisto papildai – Galvojate apie jų vartojimą?

Maisto papildai – tai koncentruoti maistinių medžiagų (mineralų ir vitaminų) ar kitų medžiagų, turinčių mitybinį ar fiziologinį poveikį, šaltiniai, parduodami tabletės, kapsulių ar skysčio pavidalu.

Jei jūsų virtuvės spintelėse yra abėcėlė vitaminų ir mineralinių maisto papildų, esate ne vieni.

Vienas iš keturių žmonių vartoja maisto papildus, dažnai tam, kad kompensuotų tai, ko, mūsų manymu, trūksta įprastinėje mityboje, nes apskritai jaučiamės blogai arba kad padėtų išvengti žiemos peršalimo ligų.

Tačiau ar jie tikrai gali turėti įtakos? Šiame maisto papildų vadove rasite atsakymus į daugelį klausimų.

Kas yra maisto papildai?

Maisto papildai iš esmės yra koncentruoti maistinių medžiagų šaltiniai, vartojami kaip maisto papildas.

Į jų sudėtį įeina žuvų taukai (įrodyta, kad jie naudingi širdies ir kraujagyslių sveikatai), mineralinės medžiagos, pavyzdžiui, geležis (padeda išvengti anemijos), ir visas sąrašas vitaminų nuo A iki K.

Papildų sudėtyje yra daugiau maistinių medžiagų nei daugumoje maisto produktų, todėl jie gali duoti papildomos naudos, pavyzdžiui, lieknėjimo papildai ar papildai kultūrizmui.

Kodėl verta vartoti maisto papildus?

Visos vaisingo amžiaus (ir lytiškai aktyvios) moterys turėtų kasdien vartoti 400 μg folio rūgšties, kad išvengtų kūdikio apsigimimų, pavyzdžiui, spina bifida.

Daugelis nėštumų yra neplanuoti, todėl moterims svarbu vartoti folio rūgštį, net jei jos naudoja kontraceptikus.

Šiuo ar kitais atvejais gydytojas gali patarti vartoti maisto papildų.

Kitas pavyzdys. Dėl trapių kaulų gali prireikti maisto papildų, o kartais vyresnio amžiaus žmonės gali sunkiai įsisavinti su maistu gaunamas maistines medžiagas, todėl jiems reikia vartoti maisto papildų.

Paprastai maisto papildų vartoti nereikia, jei esate sveikas ir maitinatės įprasta subalansuota mityba. Tai reiškia, kad mityba turi būti įvairi, įskaitant krakmolingus maisto produktus (geriausia viso grūdo), vaisius ir daržoves, neriebų pieną, liesą mėsą ir žuvį.

Per daug konkrečių papildų gali būti kenksmingi ir sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį.

Ar maisto papildai yra saugūs?

Europos Sąjunga nustatė naujas taisykles, kuriomis siekiama užtikrinti, kad maisto papildai būtų saugūs ir tinkamai paženklinti.

Maisto papilduose galima naudoti tik tam tikras maistines medžiagas ir tik tokį jų kiekį, kuris nekelia pavojaus sveikatai.

Didžiausi leistini kai kurių papildų saugos lygiai dar nenustatyti.

Kas turėtų būti nurodyta etiketėje?

Etiketėje turi būti aiškiai nurodyta

  • Kokios yra sudedamosios dalys
  • Kiek ir kaip dažnai vartoti
  • Kiekvienos maistinės medžiagos kiekis papildo sudėtyje, išreikštas procentais nuo RPN.
  • (rekomenduojama paros norma suaugusiam žmogui)
  • Pareiškimas, kad papildas nėra skirtas pakeisti sveiką ir subalansuotą mitybą.
  • Ar papildų vartojimas kompensuos netinkamą mitybą?
  • Maisto papildų vartojimas nepakeis netinkamos mitybos.

Iš maisto gauname kur kas daugiau nei tik vieną ar du vitaminus ar mineralus, be to, gauname energijos, baltymų, skaidulų ir kitų natūralių komponentų, kurie gali turėti teigiamą poveikį mūsų sveikatai.

Būtent maistingųjų medžiagų derinys, esantis maiste, padeda mums išlikti sveikiems.

Ar mano vaikams reikia maisto papildų?

Kai kuriems kūdikiams ir vaikams gali būti naudinga vartoti maisto papildų.

Kūdikiui ir vaikui gali patarti tik jūsų sveikatos priežiūros specialistas. Jei jis pataria papildyti kūdikio ar vaiko mitybą, naudokite specialiai jų amžiaus grupei skirtą produktą.

Kadangi kūdikiai ir vaikai yra mažesni nei suaugusieji, nesaugų kiekį suvartoti daug lengviau, todėl stebėkite etiketes.

Prieš pradėdami vartoti papildus, kreipkitės patarimo.
Dauguma žmonių, vartojančių maisto papildus, nesikonsultuoja su gydytoju ar mitybos specialistu. Jei ketinate išbandyti maisto papildą, atkreipkite dėmesį į keletą svarbių dalykų:

  • Saugokitės nepagrįstų teiginių apie sveikatingumą.
  • Jei teiginys skamba pernelyg gerai, kad būtų tiesa, greičiausiai taip ir yra.
  • Nepainiokite maisto papildų ir vaistų.
  • Kai kurie maisto papildai gali sąveikauti su vaistais. Jei vartojate kokių nors vaistų, pasitarkite su gydytoju arba mitybos specialistu.
  • Valgykite sveiką ir subalansuotą maistą.
  • Valgykite įvairų maistą, įskaitant neskaldytus grūdus, vaisius ir daržoves, liesą mėsą ir žuvį.
  • Valgykite tik nedidelius kiekius saldaus ir riebaus maisto, pavyzdžiui, šokolado, sausainių ir traškučių.
  • Nevartokite didesnės nei rekomenduojama paros dozės.
  • Per didelis papildų kiekis gali būti kenksmingas ar net toksiškas. Jei gamintojas
  • Rekomenduoja vartoti tik vieną kartą per dieną. Nevartokite daugiau, nei nurodyta, nes tai gali būti žalinga.
Emilia
Labas! Mano vardas Emilia ir man patinka padėti žmonėms atrodyti ir jaustis geriau. Aš eu pagrindinė puslapio Sveikatosvadovas.lt rašytoja ir laikau šį puslapį pastoviai atnaujintą kuriame jūs galite rasti visus reikiamus atsakymus susijusius su jūsu sveikata.

LEAVE A REPLY

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia