Vitamino E trūkumas ir pasekmės

Vitamino E trūksta retai, tačiau jis gali trūkti dėl žarnyno absorbcijos sutrikimų, dėl kurių gali pakisti koordinacija, atsirasti raumenų silpnumas, nevaisingumas ir sunkumų pastoti.

Vitaminas E yra puikus antioksidantas, apsaugantis nuo senėjimo, širdies ir kraujagyslių ligų ir vėžio, be to, stiprina imuninę sistemą ir dalyvauja susidarant keliems hormonams, taip pat atlieka svarbų vaidmenį reprodukcinės sistemos srityje. Sužinokite, kam skirtas vitaminas E.

Vitamino E trūkumas bei jo pasekmės

Vitamino E trūkumas pasireiškia retai ir dažniausiai dėl problemų, susijusių su vitamino įsisavinimu, kurios gali atsirasti dėl kasos nepakankamumo arba tulžies latakų atrezijos, kuri atitinka tulžies latakų fibrozę ir obstrukciją, dėl kurios vitamino neįmanoma įsisavinti žarnyne.

Šis vitaminas svarbus hormonų susidarymui ir laisvųjų radikalų šalinimui, todėl vitamino E trūkumo simptomai yra susiję su kraujagyslių, reprodukcine ir nervų-raumenų sistemomis, todėl gali sumažėti refleksai, atsirasti vaikščiojimo ir koordinacijos sunkumų, raumenų silpnumas ir galvos skausmas. Be to, jis gali didinti aterosklerozės riziką ir trukdyti vaisingumui.

Kūdikių vitamino E trūkumas

Naujagimiai turi mažai vitamino E, nes per placentą jo patenka nedaug, tačiau tai nėra pagrindinė priežastis nerimauti, nes motinos pieno pakanka kūdikio vitamino E poreikiui patenkinti.

Dėl šio vitamino kiekio organizme daugiau nerimo kyla tik tada, kai kūdikis gimsta neišnešiotas, todėl gydytojas gali paskirti atlikti kraujo tyrimą, kad išsiaiškintų, ar kūdikiui netrūksta vitamino E, nors tai ne visada būtina.

Pagrindiniai simptomai, susiję su vitamino E trūkumu kūdikiams, yra raumenų silpnumas ir hemolizinė anemija tarp šeštos ir dešimtos gyvenimo savaitės, taip pat akių problema, vadinama neišnešiotumo retinopatija. Kai net su motinos pienu kūdikis negauna pakankamo vitamino E kiekio, pediatras gali rekomenduoti vitamino E papildų. Esant neišnešiotumo retinopatijai ir intracerebriniam kraujavimui, prižiūrint gydytojui, kasdien skiriama nuo 10 iki 50 mg vitamino E.

Kur rasti vitamino E

Vitamino E trūkumo galima išvengti valgant daug šio vitamino turinčius maisto produktus, pavyzdžiui, sviestą, kiaušinio trynį, saulėgrąžų aliejų, migdolus, lazdyno ir braziliškus riešutus. Dietologas taip pat gali rekomenduoti vitamino E papildų, jei reikia.
Vitamino E trūkumą galima pašalinti valgant maisto produktus, kuriuose gausu vitamino E, pavyzdžiui, saulėgrąžų aliejų, migdolus, lazdyno ar braziliškus riešutus.

Emilia
Labas! Mano vardas Emilia ir man patinka padėti žmonėms atrodyti ir jaustis geriau. Aš eu pagrindinė puslapio Sveikatosvadovas.lt rašytoja ir laikau šį puslapį pastoviai atnaujintą kuriame jūs galite rasti visus reikiamus atsakymus susijusius su jūsu sveikata.

LEAVE A REPLY

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia